Układy sterowników samochodowych

Układy sterowników samochodowych

 

Elektroniczne układy wtrysku paliwa są skomplikowane, ale na szczęście można je stosunkowo łatwo zrozumieć. Wtryskiwacze paliwa są w zasadzie chwilowymi zaworami, które mogą być zatkane na różne sposoby lub mogą po prostu ulec awarii mechanicznej w położeniu otwartym lub zamkniętym.

Pompa wtryskowa i moduły sterowników

sterownik samochodowyNajlepsze dostępne na rynku systemy do czyszczenia wtryskiwaczy paliwa wykorzystują niezależny system dostarczania paliwa z benzyną o zwiększonej zawartości detergentów, pompowaną bezpośrednio do układu wtrysku paliwa w silniku. Cała szyna paliwowa (wtryskiwacze, sita, węże i regulator) jest najpierw szorowana, a następnie silnik pracuje przez około 30 minut w celu wyczyszczenia dysz wtryskiwaczy. Systemy te mają wiele zalet w porównaniu z zestawami do czyszczenia pojemników ciśnieniowych z lat poprzednich (które w rzeczywistości nigdy nie działały zbyt dobrze, naszym zdaniem). System EFI został opracowany w celu spełnienia rygorystycznych wymagań kontroli emisji i wymagań rynku dla zaawansowanego technologicznie pojazdu reagującego. Napięcie zapłonowe jest dostarczane do każdego wtryskiwacza, a obwód masy jest podłączony do modułu sterującego silnika. Wymagania dotyczące dostarczania paliwa do silnika są spełnione poprzez kontrolowanie czasu włączenia wtryskiwacza. Sterowanie wtryskiwaczem paliwa jest funkcją modułu sterującego i jest realizowane przez kierowców wtryskiwaczy paliwa; sterownik samochodowy znajduje się się wewnątrz modułu sterującego silnika i są używane jako małe przełączniki do uzupełnienia obwodu uziemienia wtryskiwaczy. Ilość paliwa dostarczonego do silnika zależy od czasu uruchomienia wtryskiwacza paliwa. Ten okres czasu jest określany jako szerokość impulsu wtryskiwacza i jest mierzony w milisekundach. Niektóre konstrukcje wtrysku paliwa w porcie zmieniają ciśnienie paliwa zamiast szerokości impulsu, aby kontrolować dostarczanie paliwa. Dzięki lepszej dyspersji i jednorodności bezpośrednio wtryskiwanego paliwa cylinder i tłok są chłodzone, co pozwala na wyższy stopień sprężania i wcześniejsze wyprzedzenie zapłonu, co z kolei skutkuje zwiększoną mocą wyjściową.

Bardziej precyzyjne zarządzanie zdarzeniem wtrysku paliwa umożliwia również lepszą kontrolę emisji. Wreszcie, jednorodność mieszanki paliwowej pozwala na uzyskanie mniejszych proporcji powietrze-paliwo, co wraz z bardziej precyzyjnym czasem zapłonu może poprawić efektywność zużycia paliwa i zmniejszyć ryzyko awarii.