Lekka przyczepa o małej ładowności

Lekka przyczepa o małej ładowności

Transport sprzętu pokazowego na imprezy historyczne wcale nie był tak łatwy jak twierdzili koledzy, jeżdżący rekreacyjnie na pokazy. Wiele elementów wyposażenia należało bowiem do raczej delikatnych, i bardzo łatwo mogły uszkodzić się podczas jazdy, zwłaszcza w załadowanym po brzegi samochodzie. Kilkakrotnie już mieliśmy do czynienia z takimi sytuacjami, a nie chcąc ciągle naprawiać sprzętu po każdym wyjeździe, postanowiliśmy wreszcie zainwestować w porządną metodę transportu.

Przyczepy do samochodu osobowego

polecane przyczepy samochodowePoczątkowo myśleliśmy o wynajęciu samochodu dostawczego by móc szybko i łatwo przewozić całe wyposażenie na dowolną imprezę, jednak na dłuższą metę takie rozwiązanie okazało się wyjątkowo nieekonomiczne. Znacznie lepszym i tańszym sposobem na zwiększenie przestrzeni transportowej był zakup przyczepek samochodowych, przeznaczonych do użytku z samochodami osobowymi. Takie przyczepki były dostępne niemal w każdym sklepie budowlanym, w bardzo dużej ilości odmian i wymiarów, choć do naszych potrzeb wystarczały przyczepy o średnich rozmiarach i ładowności maksymalnie jednej tony. Najbardziej polecane przyczepy samochodowe o małej ładowności, które polecali nam koledzy już użytkujący takowe, pochodziły od producenta pojazdów wielotonowych, i mogły pomieścić cały drużynowy inwentarz bez większego trudu. Nie były to typowe proste modele widywane w sklepach budowlanych, gdyż ich podłoga wyłożona była gumopodobnym tworzywem sztucznym, zapobiegającym nie tylko poruszaniu się ładunku podczas jazdy, ale amortyzującym upadki i zmniejszającym ryzyko uszkodzenia. Burty przyczepy były wysokie, choć mogły być opuszczane do załadunku. Zamiast typowej plandeki z cienkiego poliestru, jak większość modeli dostępnych od ręki, przyczepki te posiadały osłonę z wytrzymałego tworzywa sztucznego, zakrywającą całą przestrzeń transportową.

Oznaczało to ochronę nie tylko od deszczu i złych warunków atmosferycznych, ale również eliminowało możliwość wypadnięcia sprzętu, często niemożliwego do spięcia za pomocą pasów transportowych, z przyczepy w trakcie jazdy. Niewielka ładowność przyczep oznaczała możliwość używania ich z nawet najmniejszymi modelami samochodów osobowych o niewielkiej mocy silnika, które używane były przez niemal wszystkich kierowców w drużynie.