Jakie solidne opony do roweru MTB wybrać?

Jakie solidne opony do roweru MTB wybrać?

 

Chciałem ostatnio pojechać na wycieczkę do lasu, jednak zauważyłem, że mój rower ma bardzo cienkie opony. Ze smutkiem stwierdziłem, że niestety nie sprawdzą się na one na pozamiejskich duktach – choćbym nawet bardzo próbował, nie przejadę nimi błota czy wysokich hałd piasku, jakich w lesie pełno, zwłaszcza latem. Pomyślałem zatem, że muszę nabyć nowe ogumienie, coś co pozwoli mi przebyć drogę pośród borów i zagajników.

Rodzaje solidnych opon do roweru MTB

solidne opony do roweru mtbSzybko spostrzegłem, że solidne opony do roweru MTB nie są cienkie, a bardzo grube – nawet kilka cali rozpiętości pozwala przejechać wiele górek i zabłoconych ścieżek. To bardzo rozsądny wybór – uznałem go za słuszny i zacząłem sam szukać takowego rozwiązania. Niestety nie wszystkie opony pasują do obręczy, jakie znajdują się w moim kole. Nie chodzi tu tylko o średnicę, która zwykle wynosi 26, 27,5, 28 i 29 cali. Sam jeżdżę na dwudziestoośmiocalowych kołach, a niestety nie są kompatybilne ze standardami górskimi. Stwierdziłem zatem, że kupię nowy rower MTB. Znajoma poleciła mi używany jednoślad, jednak spostrzegłem, że nie ma on takich opon, na jakie liczyłem. Mimo wszystko kupiłem go, stwierdziwszy, że nabędę do niego nowe ogumienie, korzystając z wiedzy, jaką posiadam. Nie liczy się tylko szerokość opony – równie ważne jest ukształtowanie bieżnika. Duże klocki pozwalają łatwo pokonywać przeszkody, takie jak kamienie czy korzenie, co przekłada się również na komfort jazdy. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są modele typu semi-slick, gdyż mają większe wypustki po lewej i prawej stronie bieżnika, którego środek pozostaje gładki. Dzięki temu można jechać po asfalcie bez utraty prędkości, jednocześnie korzystając z mocnych klocków w momencie skręcania. Na szutry przydadzą się nieco inne opony z małymi wypustkami, dzięki którym można jechać szybko i wygodnie po żwirze.

W ten sposób można łatwo znaleźć odpowiednie opony – należy zanalizować trasy, po których będzie się jeździło. Jeśli więcej znajduje się tam piasku, ogumienie musi być bardzo szerokie i mieć dość duże, równomiernie rozłożone wypustki. W przypadku korzeni i kamieni przydadzą się jeszcze większe klocki. Gdy głównymi trasami na rower są płaskie, twarde i ubite drogi z pewnością najlepszym wyborem będzie model semi-slick, który doda przyczepności na zakrętach, nie odbierając prędkości na asfalcie.